torsdag 25. desember 2008

Fuchsia

I løpet av de siste årene har jeg fått en voksende dille for fuchsia. Jeg hører ikke til dem som har hundrevis, men det betyr ikke at jeg ikke ønsker å få det:-)
De første årene kjøpte jeg ferdige blomster og kastet dem når høsten kom (iiiik). Da jeg skaffet meg et bittelite drivhus i fjor vår begynte jeg å overvintre dem og jeg begynte også å kjøpe stiklinger om våren. I tillegg begynte jeg å ta stiklinger selv. I sommer hadde jeg rundt 20 forskjellige sorter. Disse ble som i fjor satt i kjelleren for overvintring.
Da jeg fikk nytt stort drivhus (se under etiketten lysthuset) bestemte jeg meg for å lagre alle overvintrere her i stedet. Jeg fikk problemer med strømmen til drivhuset og en gang jeg var bortreist kom jeg hjem og fant ut at sirkringen hadde gått. Det var sprengkaldt og 3 kuldegrader i drivhuset:-( Dette førte til at en del av de sarteste fuchsiaene døde. Selvfølgelig var dette de jeg ønsket aller mest å beholde. Så jeg får bare starte på ny frisk til våren. Nå har jeg funnet ut av masse steder jeg kan få tak i stiklinger, så denne sommeren skal beholdningen definitivt økes:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar